Studia w ramach specjalności: Multimedia i komunikacja społeczna przeznaczone są dla osób zainteresowanych podjęciem pracy w branży medialnej, reklamowej i PR oraz pokrewnych, w obrębie których działają firmy wykorzystujące nowe technologie informacyjne i komunikacyjne. Studia proponują bowiem studentom nowatorskie połączenie profesjonalnego wykształcenia z zakresu nauk społecznych z umiejętnościami w zakresie obsługi i zastosowania ICT. Kompleksowe zaplecze techniczne Akademii Górniczo-Hutniczej stwarza studentom szanse ich skutecznego opanowania.
Tym, co wyróżnia tę specjalność, na tle innych funkcjonujących na socjologicznym rynku edukacyjnym w Polsce, jest rozbudowany blok przedmiotów zorientowanych na komunikowanie wsparte najnowszymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. Obok wykładów i konwersatoriów obejmujących kanon dyscypliny, studentom oferowane są zatem zajęcia, takie jak:
Studenci uczestniczą także w obowiązkowych warsztatach z zakresu podstaw informatyki i programowania, technologii internetowej oraz tworzenia grafiki komputerowej. Ta grupa zajęć prowadzona jest przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów z innych wydziałów AGH w sposób przyjazny dla humanistów, a techniczny charakter uczelni gwarantuje dostęp do niezbędnej infrastruktury.
By jak najlepiej wpisać ofertę edukacyjną w wymagania pracodawców, wydział kładzie nacisk na umiejętności badawcze przyszłych absolwentów. Studenci zapoznają się z ilościowymi i jakościowymi metodami i technikami badawczymi (m.in. SPSS- Statistical Package for the Social Sciences, MAXQDA i Atlas.ti), uczą się analizy dokumentów urzędowych, danych statystycznych, trendów w Internecie.
Pełny program specjalności, studia II stopnia
Tym, co wyróżnia tę specjalność, na tle innych funkcjonujących na socjologicznym rynku edukacyjnym w Polsce, jest rozbudowany blok przedmiotów zorientowanych na komunikowanie wsparte najnowszymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. Obok wykładów i konwersatoriów obejmujących kanon dyscypliny, studentom oferowane są zatem zajęcia, takie jak:
- Kultura masowa i audiowizualna
- Prezentacja danych i multimedia
- Medioznawstwo
- Komunikowanie społeczne i medialne
- Komunikacja interpersonalna
- Public Relations
- Reklama i promocja
- Laboratorium produkcji obrazu i dźwięku
- Wstęp do badań użyteczności serwisów i aplikacji internetowych
- Nowe media i społeczne systemy medialne
- Socjotechnika w mediach
- Planowanie, realizacja i zarządzanie projektami medialnymi
Studenci uczestniczą także w obowiązkowych warsztatach z zakresu podstaw informatyki i programowania, technologii internetowej oraz tworzenia grafiki komputerowej. Ta grupa zajęć prowadzona jest przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów z innych wydziałów AGH w sposób przyjazny dla humanistów, a techniczny charakter uczelni gwarantuje dostęp do niezbędnej infrastruktury.
By jak najlepiej wpisać ofertę edukacyjną w wymagania pracodawców, wydział kładzie nacisk na umiejętności badawcze przyszłych absolwentów. Studenci zapoznają się z ilościowymi i jakościowymi metodami i technikami badawczymi (m.in. SPSS- Statistical Package for the Social Sciences, MAXQDA i Atlas.ti), uczą się analizy dokumentów urzędowych, danych statystycznych, trendów w Internecie.
Pełny program specjalności, studia II stopnia